vineri, 31 iulie 2015

Inapoi la iertare

“Târziu te-am iubit, frumuseţe atât de veche şi atât de nouă, târziu te-am iubit. Şi iată că tu erai înlăuntrul meu şi eu eram în afară, şi acolo te căutam. Şi eu, nenorocitul, mă avântam spre lucrurile frumoase create de tine. Tu erai cu mine şi eu nu eram cu tine. Mă ţineau departe de tine creaturile care, dacă nu ar fi fost în tine, nici nu ar fi existat. M-ai chemat, ai strigat, ai învins surzenia mea. M-ai străfulgerat cu lumina ta şi, în sfârşit, mi-ai vindecat orbirea. Ai răspândit asupra mea parfumul tău, şi eu l-am inspirat, şi acum te doresc pe tine. Te-am gustat, şi acum mi-e foame şi sete de tine. M-ai atins, şi acum ard de dorinţa de a dobândi pacea taSFÂNTUL AUGUSTIN

E post. Inapoi la curatat ferestre -ferestrele astea candva pline de lumina ale sufletului, pe care neiubirea, neiertarea, neuitarea, nepasarea si o lume din ce in ce mai ne-buna aseaza parca in fiecare zi din ce in ce mai multa mazga… Inapoi la repetat, din nou si din nou, lectia aia grea, cea mai grea, pe care n-o poti deprinde nicicum, mai ales atunci cand stii ca ai dreptate…”Smereste-te tu!” Inapoi la punerea in practica a cuvantului ” infranare”. Inapoi la iertare. Neaparat amestecata bine cu uitarea a tot ce-i rau. Si cu multa, multa iubire. Credeai ca nu mai ai? Inapoi la arat ogorul inimii, cu credinta, nadejde si, mai ales, rabdare. Si cand nu mai ai rabdare? ” Mai rabda un pic!” (Pr Cleopa). E post. Inapoi la Icoana. E post. Inapoi la Suflet. E post. Inapoi la Tacere. (Tarziu te-am iubit, Tacere!…) 

Post binecuvantat tuturor! 

Sf. Serafim de Sarov spunea ca „scopul vietii crestini este dobandirea Duhul Sfant in viata noastra” si daca toti ne luptam sa dobandim Harul, atunci vom fi partasi si darurilor Lui. Caci aceasta putere – energie este plina de daruri cu care suntem inzestrati. Darurile Sfantului Duh sunt: „duhul intelepciunii, duhul intelegerii, duhul sfatului, duhul puterii, duhul cunoasterii, duhul bunei credinte, duhul temerii de Dumnezeu”, dar multimea lor poate fi nesfarsita, fiindca nesfarsit este Harul care le genereaza. Iar Sf. Vasile cel Mare spunea ca „nu exista dar acordat creaturii, in care Duhul Sfant sa nu fie prezent.”
Harul Duhului Sfant devine lucrator in viata noastra atunci cand suntem doritori de intelegerea bunei credinte ce izvoraste din duhul temerii de Dumnezeu. Cu cat ma rog mai mult, sau cu cat ma las mai mult in iubirea lui Dumnezeu, cu atat ma bucur de mai multe daruri si de mai multa intelepciune spre a ajunge la Hristos. (…)

„Cu cat Dumnezeu detine un control mai mare asupra noastra, cu atat devenim mai mult noi insine, pentru ca El ne-a facut”. – C. S. Lewis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu